Menu Podmiotowe menu ikonka

Tłumacz języka migowego dla niepełnosprawnych klientów urzędu

Od dnia 1 kwietnia 2012 r. zadaniem gminy jest zapewnienie dostępu do tłumacza języka migowego (Dz. U. poz. 1243 nr 209 z 2011 r.). Osoba niepełnosprawna powinna zgłosić takie zapotrzebowanie przynajmniej trzy dni przed terminem realizacji swojej potrzeby administracyjnej (wyjątkiem są sytuacje nagłe). Gmina zobowiązana jest wówczas do zapewnienia obsługi osoby uprawnionej w terminie przez nią wyznaczonym lub z nią uzgodnionym. Zapotrzebowanie należy zgłaszać w sekretariacie urzędu:

Urząd Gminy Brenna
ul. Wyzwolenia 77
43-438 Brenna
e-mail: poczta@brenna.org.pl

lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą (www.sekap.pl lub www.epuap.gov.pl).

Świadczenie tłumacza jest bezpłatne dla osoby uprawnionej.

Osoby niepełnosprawne mają prawo w kontaktach z organami administracji publicznej skorzystać z pomocy tzw. osoby przybranej, która ma im pomagać w porozumiewaniu się z urzędnikami.

Podmiot publikujący: Urząd Gminy Brenna
Wytworzył: Krzysztof Majeran 2012-04-02
Opublikował w BIP: Maciej Owczarzy 2012-04-02 10:33:03
Zatwierdził opublikowanie w BIP:
Modyfikował: Maciej Owczarzy 2021-06-18 09:00:08
Liczba wyświetleń: 7332
Data aktualizacji Nazwa operacji Zaktualizował Podgląd Porównaj
2021-06-18 09:00:08 Zmieniono zawartość dokumentu Maciej Owczarzy Szukaj
2021-06-18 09:00:08 Zmieniono osobę zatwierdzającą publikację dokumentu Maciej Owczarzy Szukaj
2012-04-02 10:33:43
  • Zmieniono treść dokumentu
Maciej Owczarzy Szukaj
2012-04-02 10:33:03 Utworzono treść Maciej Owczarzy Szukaj
        Porównaj